עוגת קפה עשירה וחושנית



אחד הדברים האהובים עליי מגיל מאוד צעיר, אם זיכרוני אינו מטעני, סביבות הגיל 6, זה קפה. כן, כן. אני שותה קפה בערך מגיל 6. אמנם קפה ילדים, אז שתיתי עם סוכר, כבר מעל עשור שלא, אז הוא היה חלש, מאז שאני זוכרת את עצמי אני שותה חזק, אבל קפה היה מוטיב מאוד מרכזי. 
אחת העוגות הראשונות שאפיתי, הייתה עוגת קפה. 
בזמנו הייתה תכנית טלוויזיה בשם ״הרוזנת היחפה״, אני בטוחה שרובכם מכירים וזוכרים אותה, אינה גרטן המהממת הנחתה אותה, עם סט כפיות המידה הכסופות היפות שלה.


העוגה הייתה פשוטה למדי, עוגה בחושה, אפויה בתבנית קוגלהופף, את המתכון הוצאתי מהאתר שלה וניגשתי לעבודה. זה נראה פשוט משהו.
אבל לא אשכח, שהיה לי חסר משהו.
היא קראה לה עוגת קפה, ולי לא הסתדר בראש ש״עוגת קפה״, היא העוגה שלצד הקפה. אני צריכה שיהיה קפה בעוגה!
היש דבר יותר מעורר תיאבון?

חיתוך עוגה - בעזרת סכין מסור, מהאמצע


בכל אופן, אני עשיתי לעוגה את השינויים שנראו לי, אני מודה שהיא יצאה פשוט נפלאה. עד היום זו אחת העוגות האהובות בקרב בני משפחתי, ואפילו לימדתי להכין אותה בכמה סדנאות.
היום הייתי רוצה דווקא לחלוק מתכון לעוגה אחרת, גם היא ״עוגת קפה״, אבל הפעם בשימוש אספרסו.

חיתוך עוגה - לאט לאט, תוך כדי סיבוב, נכנסים עמוק יותר

לפני שבוע, הוזמנתי להשקת טעמים חדשים מבית ״דולצ׳ה גוסטו״. טעמנו את הטעמים החדשים שלהם, קפוצ׳ינו קרמל וקפוצ׳ינו ונילה. כמו שציינתי בתחילת הפוסט, אני לא שותה משקאות ממותקים כל חיי הבוגרים, לכן המשקאות האלו פחות עניינו אותי. יותר עניין אותי האספרסו.



תראו, כשף קונדיטורית של מסעדה, לרוב יש לי גישה למכונת אספרסו ולקפה איכותי, והמוצרים שלי - בהתאם. בבית, לא יודעת. אני רגילה כל כך הרבה שנים לשתות נס קפה, איכותי אמנם. אבל הוא עדיין קפה נמס! אינסטנט!
אני תמיד מטיפה, אם זה טעים לכם בפני עצמו, אפשר לבשל או לאפות עם זה. זה נכון לגבי יין, וזה נכון גם לגבי קפה. כלומר, אני שותה קפה נמס, אני אופה עם קפה נמס.
אבל בואו, קפה נמס זה לא אספרסו.
לכן, דמיינו את התרגשותי כאשר נשלחתי לנסות את הקפה של ״דולצ׳ה גוסטו״ בעצמי.

שמעתי מקולגות כל מיני דברים. ההיא השתמשה בשוקולטה שלהם (כן, יש גם קפסולת שוקולטה!!), ההוא בנה קינוח סביב הקפה קרמל. אין ספק, שמגוון הטעמים מביא איתו פרץ יצירתיות.
אני מכבדת את זה, אבל חברים - העניין שלי פה הוא הקפה.
אז אני הלכתי על הבייסיק. אני שתיתי את האספרסו שלהם. אני ראיתי כי טוב. ואז הלכתי על אחד הדברים שאני הכי אוהבת לעשות.
עוגת שכבות, אמריקאית, עם קרם חמאה בטעם אספרסו ופירות יער.
די, הרחבתי מספיק על כל המסביב. הנה המתכון:

עוגה סתוית עם קרם קפה ופירות יער:

מצרכים לעוגה:

1.5 כוסות קמח לבן
1.5 כפיות סודה לשתייה
1/4 כפית מלח
1 ורבע כוסות סוכר חום דמררה
2 חלבונים מביצים גדולות
3/4 כוס שמנת מתוקה
1 כף תמצית וניל אמיתית
1/2 כוס חמאה מומסת

אופן ההכנה:

מחממים תנור ל-180 מעלות.
בקערה קטנה, טורפים את הקמח, הסודה והמלח.
בקערת מיקסר עם וו הקצפה, מעבדים את החלבונים, המלח והסוכר החום.
מעבדים עד שמקבלים קציפה בהירה ותפוחה.
מוסיפים את השמנת, וממשיכים להקציף.
מוסיפים את הוניל והחמאה.
מוסיפים את תערובת היבשים בכמה תוספות קטנות.
משטחים את הבלילה לתבנית עוגה בקוטר 20 ס״מ, ואופים כ-20-30 דקות עד שקיסם הננעץ במרכז העוגה יוצא יבש.

 מצרכים לקרם קפה:

4 חלבונים מביצים גדולות
1 כוס סוכר חום
450 גר׳ חמאה 
2 כפיות תמצית וניל אמיתית
שוט אספרסו של ״דולצ׳ה  גוסטו״
קורט מלח

אופן ההכנה:

טורפים את הסוכר, החלבונים והמלח בקערת מיקסר מעל סיר עם מים רותחים, עד שהבלילה מעט יותר חמה מטמפרטורת גוף והסוכר נמס.
מעבירים מיד למיקסר עם וו הקצפה, ומקציפים על מהירות גבוהה עד לקבלת מסה תפוחה ויציבה מאוד (מרנג).
מוסיפים את החמאה וממשיכים להקציף עד שהיא הופכת לחלק אינטרגרלי מהקרם. מוסיפים את הוניל ואת הקפה וממשיכים להקציף עד שהקרם אחיד וחלק ומתקבל מרקם שמזכיר מיונז.


הרכבת העוגה:

לאחר שהעוגה התקררה לחלוטין, מניחים אותה על מגש מסתובב לעוגות (אפשר לקנות בחנויות המתמחות או להשיג באינטרנט). בעזרת סכין מסור, מוצאים את אמצע העוגה, ופורסים בעדינות, ותוך כדי סיבוב, את העוגה לשתי שכבות שוות ככל האפשר.
לפעמים העוגה שוקעת פנימה, וזה בסדר. אנו יכולים לפתור זאת בעזרת שכבת קרם.
אנו מניחים את החתיכה הפחות יפה כחלק תחתון, ומוזגים קרם קפה מעליה, בעזרת פלטה, מיישרים את הקרם.

 נשים את השכבה השנייה של העוגה, מעל שכבת הקרם, נוודא שהיא מונחת בצורה ישרה ומדויקת מעל החתיכה התחתונה, ונלחץ מעט עם האצבעות כדי לקבע אותה.
בעזרת עוד קרם, מורחים שכבה על חלקה העליון של העוגה.
נמשיך באותו האופן ונכסה גם את הצדדים בשכבה של קרם קפה. ניתן ליישר בעזרת קלף מתכת.

לאחר שציפינו את כל העוגה, והיא חלקה לשביעות רצוננו, נקשט בפירות יער, או בפירות אחרים שאנו אוהבים.






 אם אתם מעוניינים לקבל פרטים נוספים על מכונת הקפה של דולצ׳ה גוסטו, כנסו לאתר:
www.dolce-gusto.co.il

בתיאבון!!!




תגובות

רשומות פופולריות