משנכנס אדר אמא שלך אופה

ראשית, שינוי

לכבוד יום האישה הבינלאומי (הכי לא), עשיתי מייק-אובר לבלוג.
כידוע למי שמקפיד בקודש ועוקב, הבלוג הזה התחיל כעזר במסע.
מסע ממוקד, מסע מיוחד, בעיקר - מסע שתם.
היות ואני משתדלת להמשיך ולשתף רשמים גם לאחריו, מן הראוי היה להתאים אותו מעט לאופיו הנוכחי.



 בחלומותיי, בלוג זה ימשיך להיות יומן מסע לכל מסעותיי העתידיים, ואולי אף אצליח לשתף בו ממסעות העבר שלי.
אבל נכון להיום, הוא מראה מאוד יחודית אל היום-יום שלי כשף קונדיטורית בתל אביב, שמשתדלת לצאת מבועת הבראנז׳ה הקולינרית של העיר כדי לשתף וכדי לספוג דברים נוספים.

אחד  הדברים הנפלאים שקורים כשיוצאים מהאזורים המוכרים שלנו, הוא המפגש והאינטרקציה עם אנשים חדשים.
אני יודעת שכבר שיתפתי בהתאהבות האחרונה שלי במאיה מרום. אבל כשאדם מאוהב, כל העולם ישמע על כך, עד שכל העולם יקיא.
מאיה מרום, הלא היא ״בצק אלים״, ומושא אהבתי בחודשים האחרונים, לה ורק לה מגיע הקרדיט על המייק-אובר הזה.
הלוואיי וידעתי לעשות חצי ממה שהיא יודעת לעשות ברמה העיצובית.

 יאללה, בוא נתקדם...

כעת לאחר שהנקודה הובהרה, כמה מילים על אירועי החודש.

ראשית, קשה להתעלם מיום האישה הבינלאומי שחל היום.
אפילו פייסבוק בכבודו ובעצמו לא פוסק מלהציק.
מכוני היופי ורשתות הקוסמטיקה, ההלבשה התחתונה, מכוני הספא... כולם פרט לחנויות הממתקים מציעות ומציעים לנו פינוקים, כיאה לנשים.
האמת היא, שיש לי המון מה להגיד על זה.
אבל אני בונה על אהדת הקהל, לכן עדיף שאשמור את דעותי לעצמי.
הסיבה היחידה שלשמה העליתי בכלל את הנושא, היא כי אפייה תמיד מזכירה לנו נשים סגנון בטי דרייפר בשנות החמישים והשישים שאופות כל היום ומצפות עוגות בלילת אינסטנט של פילסברי בפרוסטינג מוכן של פילסברי.
אז היום, נאפה!
 אירוע נוסף ומעניין בעיני פי אלפיים יותר, הוא:

פורים!!!


כמה שאני אוהבת את פורים.
מילדות אני מחכה לפורים.
מחכה להתחפש, מחכה להתאפר... יו... כילדה כמה חיכיתי להתאפר!
שמלות עם נצנצים, פיאות מטורפות, גרביונים צבעוניים שחיכיתי ללבוש כל השנה כי אמא שלי הייתה אומרת:

״ליאורה, נו באמת. לא בכל יום פורים״

ומה שהכי כייף בחגים היהודיים, לעומת נגיד... האלווין, שגם הוא סבבה והכל, הוא שאצלנו, היהודים, הכל סובב סביב אוכל.
בהאלווין תכלס גם יש משלוח מנות. אבל הכל קנוי ותעשייתי.
מה לנו יש?

אוזני המן!!!

 דיעה אישית:

בדומה לסופגניות, גם אוזני המן, הן לא אהבה גדולה שלי.
רק כשהתחלתי לאפות בצורה מקצועית, הבנתי שאת כל המאכלים המסורתיים שלנו, אפשר לקחת ולהפוך להרבה יותר טעימים.
אז הכנתי השנה אוזני המן מבצק סבלה (בצרפתית: חול), בגלל המרקם הפירורי והמושלם שלו.
אני לא מחובבי הפרג, אבל גרגרנית גדולה בכל מה שקשור לשוקולד ואגוזים.
לכן אתן לכם מתכון נפלא לבצק אוזני המן 80% קמח כוסמין מלא (לא תרגישו בהבדל וזה טעים פלאים!)

בצק סבלה (לאוזני המן) 80% קמח כוסמין מלא

מצרכים

150 גר׳ חמאה 
90 גר׳ אבקת סוכר
קורט מלח
2 חלמוני ביצה
200 גר׳ קמח כוסמין מלא
55 גר׳ קמח לעוגות ועוגיות

אופן ההכנה

במיקסר עם וו גיטרה מעבדים את החמאה ואבקת הסוכר, עד שהחמאה מתרככת לחלוטין.
המסה תהפוך בהירה ואוורירית.
מוסיפים את חלמוני הביצה אחת אחת, ומעבדים כמה דקות בין חלמון לחלמון.
שוקלים את המלח, קמח הכוסמין וקמח העוגות לקערה.
לכשהמסה במיקסר חלקה ואחידה, מוסיפים את היבשים ומעבדים על מהירות נמוכה עד בינונית.
רק עד לקבלת בצק גרגירי.
מוציאים את הבצק אל משטח עבודה, לשים לכדור ומשטחים לפיתה.
עוטפים בניילון נצמד ומקררים במקרר לכשעה.
אפשר במקפיא לחצי שעה.
לאחר שעה, מוציאים את הבצק ומרדדים על משטח מקומח לעובי של כחצי ס״מ.
בעזרת חותכנים עגולים או אפילו חלקה העליון של כוס, קורצים עיגולים.
מוסיפים את המילוי הרצוי (אופציות פשוטות לאופה הביתי בהמשך), מקפלים שלושה קיפולים מסורתיים לאוזן המן.
אופים בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות צלסיוס ל-12-15 דקות, עד שהעוגיה מתחילה להזהיב קלות בקצוות.
יש להימנע מאפיית יתר, זו לא עוגיה שמשחימה מאוד, כך ניתן לשמור על המרקם הרך והפירורי שלה.

 כפי שציינתי, אני גרגרנית גדולה של שוקולד ואגוזים.
אני גם חושבת שאם כבר משקיעים כ״כ בבצק, אפשר לעשות הקלות בגזרת המילויים.
את אוזני ההמן שלי מיליתי ב:

  • קונפיטורת תות וקוביית מרמלדה
  • ריבת ערמונים
  • 2 מדליוני שוקולד מנג׳רי של ולרונה וכפית חמאת בוטנים
  • נוטלה
  • 3 קוביות טופי קרמל מלוח


חג שמח ומבדח לכולם!!!

תגובות

רשומות פופולריות