ארבעה קינוחים וגעגוע

היה לי לפני כמה ימים, העונג לפגוש לראשונה את מאיה, כותבת הבלוג ״בצק אלים״.
מעבר לעובדה שקצת התאהבתי, מאיה, ממרום שנותיה וניסיונה עליי, כבלוגרית מדופלמת, נתנה לי טיפ חשוב.

״לא הספקת לכתוב? אל תתנצלי! זה לא מעניין אף אחד״

וואלה? לא הספקתי לכתוב. אני מודה. מרגישה אשמה? גם, מודה.
אבל מאיה כותבת כבר משנת 2007, את בצק אלים, וגם מבלי לקרוא את הבלוג, אין איש שחי בעולם המרושת חברתית שלנו, ולא מכיר את הבלוג שלה. כנראה שכדאי ללמוד ממנה איזה דבר אחד או שניים.




אבל למה לא כתבתי?
זה דווקא החלק המעניין.
בחודש האחרון, היו המון התרחשויות. רובן, מאוד מאוד טובות. החלק היחיד שהוא מעט בעייתי, הוא שכתוצאה מכל ההתרחשויות, לא נותר לי הרבה זמן לנשום ולחשוב.
אז שנייה, אקח נשימה ואתחיל לספר.

Really, it's an honour just to be nominated....

אז... הפתעה, הפתעה, ואני אכן מופתעת, אני מועמדת בקטגורית ״שף קונדיטור השנה״, בתחרות השנתית של מגזין ״טיים-אאוט״ 2015.
פייר, זה מגניב. לא איכפת לי מה תגידו, לא איכפת לי אם אזכה או לא (כן, זה שקר, ברור שכן איכפת לי), אבל העובדה שאני שם, ברשימת המועמדים, עשתה לי את השנה. 
למה? ככה. כי זו גושפנקה. גושפנקה, בחיים של אדם יוצר, היא דבר חשוב. האמת, שבחיים של כל אדם. 
אז מבלי לפתח יותר מידי ציפיות, אני מתענגת על הרגע הזה. מה שבאמת יפה, הוא שהיום, אני מכירה את רוב המועמדות בקטגוריה, יודעת מה הן עושות, ודי מבסוטה מהתחרות. התחום שלנו במגמת צמיחה וזה תענוג לראות את זה. לפני כמה שנים, לא הייתה קונדיטוריה מאוד מרשימה בארץ. הכל היה אותו הדבר, כולם עשו את אותם הדברים, אף אחד לא חידש. האוכל היה העיקר, הקינוחים היו... סתם.
עכשיו, גאווה. גאווה להיות ברשימה של שף קונדיטוריות שמשנות משהו באופן שבו טועמים בישראל. וזר לא יבין זאת.
בנימה אחרת - למה כל המועמדות, הן נשים? זו שאלה לפוסט בנושא אחר.

בשורה התחתונה, זו תחרות של העם.
אז אם אתם רוצים לראות עוד, ובכלל, אם אתם מעוניינים להצביע, אני מאוד אשמח. 
אפשר להצביע בכל קטגוריה עד 10 פעמים באתר של טיים אאוט:

http://timeout.co.il/awards2015


סדנאות, רבותי. סדנאות!

עוד דבר נפלא שקורה, הוא שאני חוזרת להעביר סדנאות. 
זה נפלא כי אני מאוד אוהבת להעביר סדנאות, זה עוד יותר נפלא, כי אני מקווה שאולי זה יקדם את ההזדמנות לפגוש את חלקכם, קוראי הבלוג שלי.
זה יכול להיות מיוחד מאוד.
כל הסדנאות הן בנושא קונדיטוריה ואפיה, כמובן. 
התאריכים הקרובים לסדנאות הם:

23.11.15 - יום שני, ב-19:00 בערב בתל אביב.
14.12.15 - יום שני, ב-19:00 בערב, בתל אביב - בנימה מיוחדת לחנוכה!
11.1.16 - יום שני, ב-19:00 בערב, בתל אביב.

יהיו עוד תאריכים, יהיו עוד סדנאות. 
בסדנא הקרובה, בשבוע הבא, נכין יחד טארט אגסים וקרם שקדים, טארטלטים לימוניים, ובונבוני קרמל מלוח בשוקולד.
אני חושבת שיהיה כייף גדול, וטעים מאוד.
אם זה מעניין אתכם, אפשר לקרוא עוד פרטים ולהירשם באתר:

kitchenrdv.com

עוד דבר שחשוב לדעת, הוא שבאתר הנ״ל, אפשר גם למצוא מתכונים שלי. 
 

 אבל זה עוד כלום...

מה שבאמת, אבל באמת, הכי משמח אותי, הכי מרגש אותי, והכי מעניין, זה כשנולד קינוח חדש.
אני עובדת עליו כבר מעל חודש.
אני מתוסכלת, כשמשהו לא הולך מהר, חלק, טבעי. אוף! חייבת הצלחות מהירות. למה?! מה זה אומר?! מה זה משנה?!
שורה תחתונה - זה לא משנה כלום.
״אל תדאגי״, דייויד אמר לי ברגע של תיסכול, ״אנחנו נפתור את זה״.
דייויד סבלני, בטוח, יודע שבסוף, יהיה כאן קינוח חדש, ושאם הוא לא יהיה מפציץ, הוא לא יהיה.
אני, מרגישה כמו ילדה, שצובעת תמונה. מסתכלת על אותה הנקודה, שפשוט לא מסתדרת לה. מסתכלת ומסתכלת, שעות, ימים. היא כבר לא רואה מה שעומד מולה. היא מתוסכלת, כי נקודה קטנה בתמונה, שרק היא ואחדים עוד רואים, לא מסתדרת לה. 
ואז, מסיימים לצבוע. 
מתרחקים, כדי להסתכל על התוצר המוגמר, והנה.... זהו.
מה שאני מנסה להגיד, הוא שבסוף השבוע האחרון, יצא לאור קינוח חדש ב״פרונטו״.
אני גאה בו ברמות שקשה לי לתאר.
אולי כבר ראיתם אותו באינסטגרם, אולי לא.
זה קינוח שיש לו הרבה השראות. אבל בעיקר, האדמה.
במרכז הקינוח, ״טרוף״, מוס שוקולד ג׳נדויה, שאמור לחקות את הצורה של כמהין שהוצא מן האדמה. מצופה בשכבה דקיקה של שוקולד מריר ואבקת קקאו, קרמבל מאלט, קרמל מו מלוח, יערת דבש, והמלכה... גלידת בירה, מבירה מלכה כהה.

זהו.
אני מקווה שבתוך שבועיים גג, אכתוב לכם על שאר הקינוחים החדשים שיכנסו לתפריט החדש והחורפי ב״פרונטו״, בתקווה שברגע שנפתח מחסום, כל השאר זורם יותר בקלות.
בינתיים, שיהיה לכולנו שבוע שקט ומתוק.



תגובות

רשומות פופולריות